Retail:
En af landets største detail kæder stod med en stor udfordring omkring døgnmonitorering af firmaets forretnings kritiske netværks infrastruktur. Med butikker og afdelinger i mange lande og tids zoner, var det af vital betydning at der etableredes en døgnovervågning af firmaet vitale netværk. For at understøtte dette skulle firmaet ansætte yderligere IP kompetencer, samt etablere døgn bemanding, alternativt at finde en Outsourcing partner som kunne tilbyde dette som en service. Valget omkring ROI og kompetence niveau var simpelt, firmaet kunne ikke etablere samme løsning og til samme pris som løsningen fra IP Contractors. Ikke alene var det billigere og mere fleksibelt, man fik samtidigt tilført en række tekniske kompetencer, som ellers var umuligt indenfor egne rækker. Afledt fik man frigjort IT ressourcer til øvrige IT funktioner understøttende firmaet overordnede strategi.
ISP:
En ISP ønskede en outsourcing partner til sit Cisco netværk, herunder 2-level support på kundebaseret udstyr via sin helpdesk. IPC´s tekniske løsning med fremskudt probe i kundens netværk og pro-aktiv monitorering af den samlede infrastruktur 24/7 blev vel modtaget, ikke mindst på basis af en meget attraktiv pris, som kundens egen organisation ikke ville kunne honorere, hverken bemandings mæssigt 24/7 eller kompetence mæssigt på detkomplekse Cisco ISP Router/switch udstyr.